top of page

שלושת הטיפים לתהליך בניה מוצלח

רכשתם נכס ואתם מעוניינים לשפץ אותו? מהם שלושת הדברים החשובים שכדאי לשים לב אליהם על מנת שתהליך הבניה/השיפוץ יהיה מוצלח, יעיל ואיכותי.

 
שחק פימה - שלט באתר בניה

טיפ מספר 1: שימת דגש על עבודות התשתית

עבודות תשתית הנעשות באופן מוקפד ומקצועי מהוות את הבסיס החיוני לעבודות גמר מרשימות ומלוטשות.

א. מומלץ להימנע ככל האפשר מחיבורים של ישן וחדש

ככלל, נשאף לצמצם ככל שניתן את חיבורי ישן לחדש על מנת לקדם שיפוץ איכותי. נשאף להחליף באופן מלא את כלל התשתיות כדי להינות מתכנון ברמה אופטימלית ולהבטיח אחריות לשימוש יעיל לטווח ארוך.

ב. חומרי גלם איכותיים ומתאימים

יש לבחור את חומרי הגלם המתאימים ביותר לתפקיד שעליהם לבצע. איך תוודאו את איכות חומרי הגלם? לכל חברה נחשבת ואיכותית יש יועצים טכניים הזמינים ופנויים להתייעצות עם קבלנים, לקוחות ואנשי מקצוע אחרים. תפקיד היועצים להציג לשואל את התאמת חומר הגלם המתאים ביותר בחברה לשימוש.

טיפ מספר 2: שימוש בגאנט

אדריכלים וקבלנים מיומנים נעזרים בגאנט (ריצוף לוח זמנים לכלל בעלי המקצוע השותפים בפרויקט על גבי לוח שנה) בו נקבעת הקצאת זמנים לכל שלב ושלב כדי לעמוד על ההתקדמות ולזמן את בעלי המקצוע השונים בשלב ובמועד שנקבעו לכך. זה משקף את לוח הזמנים ללקוח ולאדריכלים ומאפשר להם להשפיע על התהליך לפי השינויים בשטח.


טיפ מספר 3: בדיקות עומק ותיכנון מפורט לצמצום חוסר הוודאות

שיפוץ נעשה בד"כ בנכס שלא אנחנו בנינו ופיקחנו עליו מקצועית, לכן, קיימת אי ודאות גדולה יחסית לגבי היקף העבודות לביצוע ומכאן לתקציב ולזמן הביצוע בפועל. כיצד נצמצם את אי הוודאות בשיפוץ?


א. בדיקות עומק בשטח

נבחן בעזרת קבלן מיומן וקונסטרוקטור (מהנדס בניין) את ההתאמות בשטח לתכנון החדש. המהנדס יבחן את האלמנטים הקונסטרוקטיביים שמתנגשים או משפיעים על התכנון החדש ויבצע תכנון חלופי, במידה ונדרש, המתאים ביותר לדרישות האדריכלות והלקוחות. הקבלן ובעלי המקצוע המושפעים מהאילוצים הקיימים ואמונים לבצע את התשתיות והמערכות השונות כגון מיזוג, אינסטלציה, חשמל, תקשורת, אבטחה וכד' יבחנו ויתכננו את מכלול העבודות וההכנות הנוספות הנדרשות לביצוע, לדוגמא: התאמת ואיכות ההזנות וחלקי המערכות שלא משתנים, יבצעו בדיקות התאמה מקיפות נוספות ויכינו תכנון פרטני כל אחד בתחומו.


ב. תכנון מפורט כללי

עם סיום הבדיקות ימסור הקבלן את ריכוז התכנונים הפרטניים של כל בעלי המקצוע בפרויקט לצוות התכנון והאדריכלות ויחד יכינו תכנון מפורט כללי המשקף את היקף העבודות לביצוע. תכנון זה מסייע להתאים באופן איכותי ומקצועי ביצוע מעולה העולה בקנה אחד עם דרישות המתכנן, התקציב והזמן ובכך לצמצם למינימום ואף לבטל את אי הודאות.

בהצלחה בשיפוץ ובבניה!

8 צפיות
bottom of page